Prodej luxusních vozů Mercedes-Benz v druhém čtvrtletí klesl o 16 %
Prodej luxusních vozů Mercedes-Benz v druhém čtvrtletí meziročně klesl o 16 % kvůli problémům s dodávkami a kvůli protipandemickým výlukám v Číně. Automobilka od dubna do června dodala 490 000 osobních aut. Společnost však zachovala svůj výhled prodeje za celý letošní rok.
V druhém čtvrtletí se prodeje nejvýrazněji propadly v Číně. Meziročně zde klesly o 25 % na 163 700 aut. Čína je největším automobilovým trhem světa a zároveň nejdůležitějším trhem tohoto německého výrobce automobilů.
V celé Asii prodal Mercedes-Benz v druhém čtvrtletí o pětinu méně vozů než ve stejném období minulý rok, k čemuž přispěla hlavně protipandemická opatření. V Evropě se automobilce prodeje snížily o deset procent a v Severní Americe o tři procenta.
Automobilka nicméně předpokládá, že za celý letošní rok prodeje mírně zvýší. Navzdory obavám z rostoucí inflace "zůstává poptávka zákazníků vysoká", uvedla v prohlášení obchodní ředitelka Britta Seegerová. Populární jsou jsou podle ní hlavně luxusní auta, jako jsou modely Mercedes-Maybach, a elektromobily z řady Mercedes-EQ.
Prodeje menší divize Vans, která se zaměřuje na dodávkové vozy, zůstaly v druhém čtvrtletí těsně pod prodeji ve stejném období loni. Celosvětově automobilka prodala od dubna do června zhruba 100 000 dodávek.
Zdroj: ČTK