Provozovateli sociálních sítí Facebook a Instagram poprvé klesly čtvrtletní tržby
Americké firmě Meta Platforms, která je mateřskou společností Facebooku a Instagramu, poprvé klesly čtvrtletní tržby. Důvodem byly nižší výdaje za reklamu v reakci na oslabení ekonomiky a sílící konkurence TikToku. Tržby se v druhém čtvrtletí snížily o procento na 28,82 miliardy USD a čistý zisk se propadl o 36 % na 6,69 miliardy USD.
Zisk na akcii činil 2,46 dolaru. Analytici oslovení agenturou FactSet očekávali zisk 2,54 dolaru na akcii při tržbách 28,91 miliardy USD.
Meta Platforms současně uvedla, že v třetím čtvrtletí očekává tržby v rozmezí 26 miliard a 28,5 miliardy USD. To je výrazně méně, než odhadují analytici, kteří počítají s tržbami až 30,52 miliardy USD.
Výsledky společnosti Meta Platforms ukazují na zpomalení digitálního reklamního průmyslu způsobené inflací. To oslabuje i konkurenty, jako jsou Alphabet a Snap. Trh s digitální reklamou přitom zažíval několik desetiletí prudký růst, protože firmy využívaly síly internetu k oslovení spotřebitelů.
Podnikání firmy Meta Platforms ohrožuje řada problémů. Patří mezi ně silná konkurence firem TikTok a Amazon.com na trhu s reklamou. Její tržby také zasáhly změny společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů v mobilním operačním systému iOS.
Počet uživatelů, kteří denně využívají alespoň jednu z aplikací skupiny, se zvýšil na 2,88 miliardy z 2,87 miliardy. Kromě Facebooku a Instagramu firma vlastní také WhatsApp.
Zdroj: ČTK