Čtvrtletní tržby internetového prodejce Alibaba vzrostly méně, než se čekalo

Tržby čínského internetového prodejce Alibaba vzrostly v druhém finančním čtvrtletí méně, než se čekalo. Za tři měsíce do konce září stouply o tři procenta na 207,18 miliardy jüanů. Firma to uvedla v čtvrtečním sdělení. Důvodem byly omezení související s bojem s nemocí covid-19 v Číně a obavy z budoucího vývoje ekonomiky, které brzdí spotřebitelské výdaje.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali tržby 208,62 miliardy jüanů. V prvním fiskálním čtvrtletí se firmě tržby poprvé v její historii snížily.
Maloobchodní výdaje v Číně letos klesly, protože spotřebitelé jsou frustrovaní přísnou vládní politikou nulové tolerance covidu-19. Ta vedla k častým náhlým uzávěrám a poškodila ekonomickou aktivitu v zemi.
Alibaba se také musela potýkat s tvrdou konkurencí společností, jako jsou Pinduoduo a Douyin - čínská verze TikToku patřící ByteDance - které rozšířily své nabídky elektronického obchodování a získaly větší podíl na trhu. Čistá ztráta tak v druhém čtvrtletí činila 20,56 miliardy jüanů.
Zdroj: ČTK
Aktuality

