McDonald's díky vyšším cenám zvýšil v čtvrtém čtvrtletí srovnatelné tržby i zisk

Americký provozovatel restaurací rychlého občerstvení McDonald's loni v čtvrtém čtvrtletí zvýšil srovnatelné tržby o 12,6 %, což je vyšší tempo než ve stejném období předchozího roku. Firma to v úterý oznámila ve zprávě pro regulační orgány. Výsledek překonal odhady analytiků, McDonald's ale varoval, že efekt vysoké inflace ještě nějakou dobu přetrvá.
Srovnatelnými tržbami se rozumí tržby v provozovnách, které existují alespoň jeden rok. Celkové tržby se pak v čtvrtém čtvrtletí meziročně o procento snížily a dosáhly 5,93 miliardy USD. Čistý zisk firma zvýšila meziročně o 16 % na 1,90 miliardy USD.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že srovnatelné tržby se v čtvrtletí meziročně zvýšily o 8,6 %. McDonald's v závěru loňského roku těžil zejména z vyšších cen za svá menu, zvýšené návštěvnosti a tržních zisků na většině hlavních trhů. Navzdory obavám z recese evropské ekonomiky vzrostly i tržby na hlavních evropských trzích, což jsou pro McDonald's Británie, Německo a Francie.
Zpráva o hospodaření McDonald's přichází v době, kdy investoři po rekordní inflaci z loňského roku pozorně sledují známky začínající hospodářské recese. McDonald's by z této situace mohl profitovat, jestliže více nízkopříjmových zákazníků přestane chodit do dražších restaurací a místo toho se spokojí s rychlým bufetem, což firma zaznamenala už v třetím čtvrtletí.
Generální ředitel Chris Kempczinski uvedl, že krátkodobé inflační tlaky budou podle analýzy podniku přetrvávat i v letošním roce. Podobně jako další restaurace rychlého občerstvení i McDonald's loni zdražil burgery i hranolky, aby se lépe vyrovnal s růstem cen komodit i nákladů na pracovní sílu.
Zdroj: ČTK