US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ+0,33 %
KB+2,75 %
Erste+0,06 %

Média: Šéf francouzského prodejce luxusního zboží LVMH se chystá do Číny

Šéf francouzského prodejce luxusního zboží LVMH a druhý nejbohatší člověk na světě Bernard Arnault se tento měsíc chystá navštívit Čínu. S odvoláním na informované zdroje to ve čtvrtek uvedla agentura Reuters. Prodej luxusního zboží na jednom z největších spotřebitelských trhů na světě utlumila pandemie, nadnárodní společnosti ale pečlivě sledují, jak se druhá největší ekonomika světa zotavuje.

Redakce IW
Redakce IW
1. 6. 2023 | 20:53
Čína

Tento týden se do Číny vydali zástupci několika velkých společností. Server americké televize CNN v této souvislosti zmiňuje šéfa automobilky Tesla Elona Muska, ředitele investiční banky JPMorgan Chase Jamieho Dimona a šéfa řetězce kaváren Starbucks Laxmana Narasimhana. Před nimi se do Číny vydali zástupci společností Apple, Samsung či Saudi Aramco, dále z koncernu Volkswagen, z banky HSBC či z firmy Kering, která prodává luxusní doplňky.

Zdroje neuvedly důvod Arnaultovy cesty ani to, které části země navštíví. Šéf LVMH se v dubnu v Paříži setkal s čínským ministrem obchodu Wang Wen-tchaoem ve vlajkové prodejně značky Christian Dior na Avenue Montaigne. Schůzky se zúčastnila Arnaultova dcera Delphine, generální ředitelka značky Dior, a další zástupci LVMH, kteří přislíbili účast na mezinárodním veletrhu Import Expo v Číně. Veletrh se bude konat v listopadu v Šanghaji.

Peking se snaží zdůraznit, že země je od zrušení přísných protipandemických opatření obchodu otevřená. Oživení bylo nejednotné, sektor luxusního zboží ale překonal ostatní spotřebitelské kategorie, protože výdaje bohatých spotřebitelů v pevninské Číně se vlivem pandemie nezměnily. Oživení čínského hospodářství pomohlo zvýšit firmě LVMH v prvním čtvrtletí tržby, které vzrostly o 17 %.

Plánovaná Arnaultova návštěva přichází v době, která je zásadní pro restart americké společnosti Tiffany, jež byla dosud největší akvizicí LVMH. Klenotnická firma se v rámci strategie, jak dohnat většího konkurenta Cartier, pokouší o expanzi v Číně.

Moët Hennessy Louis Vuitton, jak zní oficiální název francouzského podniku, vlastní 75 prestižních značek a po celém světě má přes 5 500 obchodů. Mezi její nejznámější značky patří Louis Vuitton, již zmíněný Dior, Céline, Fendi, Loro Piana, Marc Jacobs, Tiffany, Bulgari, TAG Heuer, Moët či Hennessy.

Zdroj: ČTK

ČínaEvropské akcieLuxus
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár