Čtvrtletní tržby koncernu LVMH stouply o devět procent, po pandemii růst zpomalil
Tržby koncernu LVMH v třetím čtvrtletí meziročně stouply o devět procent na 19,96 miliardy eur. Je to o něco méně, než se čekalo. Růst slábne kvůli inflaci a turbulencím světových ekonomik, které snižují zájem zákazníků o luxusní módu.
Čtvrtletní tržby zaostaly za očekáváním analytiků v průzkumu společnosti Visible Alpha, kteří předpovídali růst o 11,5 %. Divize módy a koženého zboží, která je domovem značek Louis Vuitton a Dior, zaznamenala také devítiprocentní růst tržeb, zatímco analytici u ní očekávali růst o deset procent.
LVMH se potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním módním zboží ve Spojených státech a v Evropě, kde rostoucí ceny přiměly zákazníky zejména z mladší generace, aby vystřízlivěli z euforie utrácení po pandemii covidu-19. Oživení poptávky v Číně zůstává nerovnoměrné.
LVMH je první velkou světovou luxusní firmou, která v tomto čtvrtletí zveřejnila výsledky hospodaření. Investorům dává možnost zjistit, co mohou očekávat od konkurentů. Společnosti Hermès a Kering zveřejní hospodářské výsledky 24. října.
Investoři v poslední době snížili svá očekávání ohledně luxusního sektoru, připomněla agentura Reuters. Hodnota LVMH od dubna klesla o přibližně 96 miliard eur. Francouzská luxusní skupina tak minulý měsíc po 2,5 roku ztratila pozici nejhodnotnější evropské společnosti obchodované na burze. Vystřídal ji dánský výrobce léčiv Novo Nordisk, kterému pomohla poptávka po jeho vysoce účinných lécích na cukrovku a hubnutí.
Zdroj: ČTK
Aktuality
