US MARKETOtevírá za: 0 h 23 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Trh s digitální reklamou vykazuje známky prudkého oživení, výsledky Mety, Alphabetu a Amazonu jsou toho důkazem

Na základě čtvrtletních výsledků společností Alphabet, Meta Platforms a Amazon z minulého týdne se zdá, že trh s digitální reklamou je na vzestupu. Meta vykázala 24% meziroční nárůst objemu prostředků směřujících do reklamy, zatímco reklamní aktivity společnosti Amazon vzrostly o 27 %.

Debra Aho Williamsonová, hlavní analytička ve společnosti Insider Intelligence, pro CNBC uvedla, že k vyšším výdajům zadavatelů reklamy přispějí také velké reklamní události, jako jsou letní olympijské hry v Paříži a prezidentské volby v USA. Společnost Insider Intelligence v nedávné zprávě uvedla, že celosvětové výdaje na reklamu v roce 2024 vzrostou o 10 %.

Další nárůst přichází od inzerentů se sídlem v Číně, kteří utrácejí velké částky, aby oslovili uživatele po celém světě. Společnost Meta uvedla, že tržby z Číny představovaly v loňském roce 10 % příjmů a na růstu se podílely pěti procentními body. Analytici k tomu poznamenali, že největší podíl na čínských tržbách společnosti Meta mají on-line prodejci Temu a Shein. Zároveň ale vyjádřili obavy, že tyto reklamní výdaje nemusí vydržet.

Investoři získají další údaje o trhu digitální reklamy, až tento týden oznámí výsledky hospodaření společnosti Snap (úterý) a Pinterest (čtvrtek). Podle Williamsonové by čísla mohla vypadat zcela jinak, protože se jedná o "mnohem menší společnosti, které se snažily vybudovat významné reklamní podniky, ale v současném prostředí se velké firmy stávají většími".

Zdroj: CNBC

Alphabet (Google)AmazonMeta Platforms (Facebook)Reklama a marketingSpojené státy americké (USA)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika