Trh s digitální reklamou vykazuje známky prudkého oživení, výsledky Mety, Alphabetu a Amazonu jsou toho důkazem
Na základě čtvrtletních výsledků společností Alphabet, Meta Platforms a Amazon z minulého týdne se zdá, že trh s digitální reklamou je na vzestupu. Meta vykázala 24% meziroční nárůst objemu prostředků směřujících do reklamy, zatímco reklamní aktivity společnosti Amazon vzrostly o 27 %.
Debra Aho Williamsonová, hlavní analytička ve společnosti Insider Intelligence, pro CNBC uvedla, že k vyšším výdajům zadavatelů reklamy přispějí také velké reklamní události, jako jsou letní olympijské hry v Paříži a prezidentské volby v USA. Společnost Insider Intelligence v nedávné zprávě uvedla, že celosvětové výdaje na reklamu v roce 2024 vzrostou o 10 %.
Další nárůst přichází od inzerentů se sídlem v Číně, kteří utrácejí velké částky, aby oslovili uživatele po celém světě. Společnost Meta uvedla, že tržby z Číny představovaly v loňském roce 10 % příjmů a na růstu se podílely pěti procentními body. Analytici k tomu poznamenali, že největší podíl na čínských tržbách společnosti Meta mají on-line prodejci Temu a Shein. Zároveň ale vyjádřili obavy, že tyto reklamní výdaje nemusí vydržet.
Investoři získají další údaje o trhu digitální reklamy, až tento týden oznámí výsledky hospodaření společnosti Snap (úterý) a Pinterest (čtvrtek). Podle Williamsonové by čísla mohla vypadat zcela jinak, protože se jedná o "mnohem menší společnosti, které se snažily vybudovat významné reklamní podniky, ale v současném prostředí se velké firmy stávají většími".
Zdroj: CNBC