Na sociální síť X se podle jejího vedení vracejí inzerenti
Na sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska se od ledna vrátilo 65 % inzerentů. Zaměstnancům společnosti to podle listu The New York Times tento týden sdělili vedoucí pracovníci firmy. Dodali, že velká část příjmů sítě X nyní pochází od menších podniků.
Vedoucí pracovníci společnosti X, včetně výkonné ředitelky Lindy Yaccarinové, na schůzkách se zaměstnanci nicméně připustili, že firma stále čelí problémům při obnovování příjmů z reklamy. Ty se dostaly pod silný tlak, když Musk firmu předloni za 44 miliard dolarů koupil.
Yaccarinová při setkáních se zaměstnanci poukazovala na vzestup zájmu o inzerci na síti X mezi malými a středně velkými podniky. Podle zdrojů listu The New York Times, které se zúčastnily schůzek, však vedoucí pracovníci neposkytli aktuální údaje o příjmech sítě X. Tyto zdroje rovněž upozornily, že návrat inzerentů nemusí automaticky znamenat zvýšení příjmů z reklamy.
Podnik po Muskově převzetí prošel rozsáhlými změnami. Ty vedle změny názvu z Twitteru na X zahrnovaly rovněž propuštění většiny zaměstnanců a uvolnění pravidel pro regulaci obsahu. Podle kritiků se tak otevřela cesta k nenávistným projevům nebo šíření nepravdivých informací. Obavy ohledně nedostatečné regulace obsahu a některé Muskovy kontroverzní výroky vedly k tomu, že řada inzerentů se od sítě X distancovala. Loni se příjmy z reklamy společnosti X ve Spojených státech podle odhadů společnosti Emarketer propadly zhruba o 52 %.
Zdroj: ČTK