V USA očekávají cenovou bitvu mezi fastfoody
V USA začíná přitvrzovat boj v odvětví fastfoodových řetězců. McDonald's 25. června spustí novou marketingovou kampaň, jejímž středobodem bude menu v ceně 5 dolarů. V reakci na oznámení McDonald's z minulého měsíce už zavedením vlastního levného menu reagovaly ostatní řetězce jako Burger King nebo Wendy's.
Cílem je nalákat zpět zákazníky, kteří omezili návštěvy fastfoodů z důvodu nárůstu cen v posledních letech. Vedení McDonald's si myslí, že levné menu by nemělo mít zásadní vliv na zisky franšízantů kvůli úsporám z rozsahu, které společnost díky své velikosti má.
To by měla být výhoda oproti konkurenci. Nicméně s tím velká část franšízové sítě nesouhlasí a má obavy, jaký tato akce bude mít na zisky vliv.
Akcie McDonald's od začátku roku klesly o více než 14 % a forwardové P/E je pod 20, tedy nejníže od covidového propadu začátkem roku 2020.
Zdroj: Česká spořitelna