US MARKETOtevírá za: 58 h 28 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Reklama v ČR: Internet a gaming táhnou, tištěná média dál ztrácí

Celkové výnosy z reklamy na internetu letos i v dalších letech v České republice dále porostou poměrně rychlým tempem. Televize a rozhlas budou generovat stabilní růst reklamních příjmů, nadále ztrácet budou naopak tištěná média, vyplývá z letošní studie PwC Global Entertainment & Media Outlook.

Objem reklamy na internetu letos v ČR dosáhne zhruba 67 miliard Kč, za posledních 5 let se tak téměř zdvojnásobí a do budoucna poroste průměrným tempem přes 8 % ročně. Inzerenty stále více zajímá videoherní průmysl a e-sport, kde reklamní výnosy porostou téměř 10% tempem. Zatímco tržby v televizi, rádiích či kinech porostou jen zvolna, objem inzerce v tištěných médiích bude nadále klesat. V oblasti TV bude růst tažen hlavně předplatným streamovacích služeb, televizní reklama na volně šiřitelných kanálech naopak stagnuje.

Celkový objem internetové reklamy v České republice by měl letos dosáhnout téměř 3 miliard dolarů (asi 67 miliard korun), meziročně o 10 procent více. Růst přitom bude i v následujících letech průměrným osmiprocentním tempem, už v roce 2028 by tak měl dosáhnout 4 miliard korun. Z hlediska objemu peněz se tak jedná o největší reklamní trh ve střední a východní Evropě.

"Trendy, které v mediálním průmyslu sledujeme, nejsou žádným překvapením. Jednoznačným vítězem v reklamních příjmech je online svět, přičemž prudký nárůst tržeb zažívá herní průmysl a e-sport. Naopak tradiční média v lepším případě stagnují, u tištěných médií pak pokračuje dlouhodobý propad tržeb. A tyto trendy se určitě nezlomí ani v dalších letech," komentuje vývoj na mediálním trhu Olga Řehořková, partnerka společnosti PwC Česká republika.

Prudký nárůst popularity herního průmyslu a e-sportu doprovází i v ČR růst tržeb. Pro letošní rok jej PwC odhaduje na 407 milionů dolarů, což je 2x víc než před 5 lety. I v dalších letech tento trh poroste o téměř 10 procent ročně, v roce 2028 už by tak tržby měly dosáhnout až 600 milionů dolarů.

Zdroj: PwC

Česká republikaReklama a marketing
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika