US MARKETOtevírá za: 0 h 46 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Umělou inteligenci v HR využívá 38 % tuzemských podniků

Nejnovější průzkum Hofmann Personal Monitor ukázal, že 38 % tuzemských podniků v průmyslu, velkoobchodě a logistice dnes využívá umělou inteligenci ve svých HR procesech, což představuje výrazný nárůst oproti předchozímu roku. Spolu s celkovým počtem uživatelů roste i podíl těch, kteří investují do placených verzí AI nástrojů, které nabízejí lepší zabezpečení dat a pokročilejší funkce. Tento trend naznačuje rostoucí důvěru v AI technologie a ochotu firem investovat do jejich plného potenciálu.

Jsou to často sami zaměstnanci, kteří přicházejí s iniciativou využívat tyto nástroje. Meziročně nejvíce vzrostlo procento HR specialistů, kteří AI využívají ke generování textů, jako jsou například náborové inzeráty a popisy pozic. Zatímco loni to bylo 18 %, letos je to už 41 %. Ve 30 % podniků nechávají umělou inteligenci také vytvářet různé materiály pro zaměstnance. V loňském průzkumu této možnosti využívalo pouze 11 % podniků. V oblasti pokročilejších funkcí, jako je vyhodnocování životopisů, onboarding nebo vzdělávání, zatím postupuje využívání AI pomaleji, což je pravděpodobně způsobeno komplexností implementace těchto systémů a potřebě jemnějších přístupů k pracovníkům.

"HR oddělení se bude muset v budoucnu mnohem více opírat o moderní technologie, a to nejen kvůli zlepšení procesů, ale především kvůli dosažení vyšší efektivity. Nasazení AI není o nahrazování lidí, ale o kombinaci technických dovedností a využívání technologií pro optimalizaci práce a zvýšení efektivity pracovních procesů. Personalisté, kteří se těmto technologickým změnám brání, riskují, že v budoucnu ztratí své pozice, protože právě schopnost adaptace na nové technologie bude klíčovým faktorem pro jejich profesní přežití," říká Gabriela Hrbáčková, ředitelka personální agentury Hofmann Personal.

Velkým hitem je v poslední době také využívání digitálních dvojníků pro různá školení (vstupní, periodická apod.). Obliba tohoto nástroje oproti loňsku výrazně vzrostla a aktuálně jej využívá 14 % podniků. "Pro HR oddělení to přináší obrovskou efektivitu. Školení mohou být prováděna až v 55 jazycích a jsou dostupná 24/7, což zajišťuje, že všichni zaměstnanci slyší identický obsah bez ohledu na mateřský jazyk, čímž se výrazně šetří čas a snižují administrativní náklady. Tento moderní přístup navíc zlepšuje zapamatování klíčových informací a umožňuje snadnou úpravu školení podle specifických potřeb firmy, což dále optimalizuje náklady a zvyšuje produktivitu firemního vzdělávání," potvrzuje Gabriela Hrbáčková.

Zdroj: Hofmann Personal

Česká republikaInformační technologiePersonalistikaPrůmyslUmělá inteligence (AI)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa