Majitel oděvního řetězce Zara zvýšil čtvrtletní tržby navzdory tvrdé konkurenci levné módy
Společnost Inditex, majitel značky Zara, zaznamenala na začátku posledního čtvrtletí nárůst tržeb. K růstu přispěly především podzimní a zimní kolekce, a to přes silnou konkurenci na trhu s módou.
Od 1. listopadu do 9. prosince vzrostly prodeje v kamenných obchodech i na internetu meziročně o 9 % při konstantních směnných kurzech. Tempo růstu však zaostává za dvouciferným růstem, kterého společnost dosáhla během prvních devíti měsíců roku.
Za období do 31. října Inditex zvýšil tržby o 10,5 % na 27,42 miliardy eur. Pozitivní výsledky zaznamenaly jak obchody, tak online platformy. Skupina, která kromě Zary vlastní i značky jako Massimo Dutti, Pull & Bear či Bershka, se však potýká s tvrdou konkurencí nízkonákladových hráčů, jako jsou Shein a Temu.
Aby si udržela svou pozici, oznámila společnost Inditex v letošním roce rozšíření logistických kapacit a lepší integraci svých fyzických a digitálních kanálů. Ve snaze zlepšit zákaznickou zkušenost pokračuje společnost také v digitalizaci prodejen. Za prvních devět měsíců letošního roku Inditex otevřel nové obchody ve 45 zemích.
Čistý zisk společnosti za prvních devět měsíců roku vzrostl na 4,45 miliardy eur z loňských 4,11 miliardy eur, provozní zisk se zvýšil z 5,19 miliardy eur na 5,67 miliardy eur při marži 20,7 %.
Společnost si zachovává optimistický výhled pro fiskální rok, který skončí v lednu, a očekává stabilní hrubou marži kolem 57,8 % s možnou odchylkou 50 bazických bodů. Očekává však i nadále 3% negativní měnový dopad na prodeje.
Zdroj: MarketScreener