Coca-Cola vstupuje do světa prebiotických limonád se značkou Simply Pop
Společnost Coca-Cola oznámila uvedení své vlastní prebiotické limonády pod značkou Simply Pop. Je to reakce na rostoucí popularitu nápojů podporujících zdraví střev, kterým dosud dominovaly značky Olipop a Poppi. Simply Pop se začne prodávat na vybraných trzích na západním pobřeží USA a v jihovýchodní části země koncem února.
V posledních dvaceti letech celková spotřeba klasických limonád klesá, přičemž zdravější alternativy, jako jsou energetické nápoje, studená káva nebo ochucené vody, získávají na popularitě. Prebiotické limonády ale zažívají boom - kategorie nápojů na podporu trávení vzrostla z 197 milionů dolarů v roce 2020 na přibližně 440 milionů dolarů v roce 2024. Přesto jde o zlomek obrovského trhu s limonádami v hodnotě několika miliard dolarů.
Nová řada Simply Pop se inspiruje ovocnými chutěmi známé značky Simply a nabídne varianty jako ananas-mango, limetka, jahoda, ovocný punč a citrusový punč. Nápoj neobsahuje přidaný cukr, skládá se z 25-30 % z ovocné šťávy a je obohacen o vitamin C a zinek. Každá plechovka obsahuje šest gramů prebiotické vlákniny - třikrát více než Poppi, ale méně než devět gramů u Olipop.
"Poslouchali jsme spotřebitele a vidíme, že tato kategorie je pro ně velmi zajímavá. Chtějí nápoje, které nejen prospívají zdraví, ale také skvěle chutnají - a to je něco, co v Coca-Cole umíme," uvedla Becca Kerrová, výkonná ředitelka výživové divize Coca-Coly pro Severní Ameriku.
Prebiotika jsou populární díky tvrzením, že podporují růst prospěšných bakterií ve střevech a přispívají ke zdraví trávení. Jejich účinky však zatím nejsou vědecky jednoznačně prokázané. Přesto si tyto nápoje získaly oblibu hlavně mezi mladšími spotřebiteli, včetně mileniálů a generace Z.
Zdroj: CNBC