Adidas míří na větší podíl na americkém trhu, Nike bojuje s problémy
Adidas se snaží získat více amerických zákazníků na úkor lídra trhu, značky Nike, což bude klíčové pro jeho úspěch v letošním roce. Německý výrobce sportovního oblečení hledá nové zdroje růstu mimo populární tenisky Samba a Gazelle.
Nejistota ohledně oživení spotřebitelské poptávky v Číně přiměla mnoho značek, včetně luxusních, zaměřit se více na americké zákazníky jako na hlavní motor růstu pro rok 2025. Generální ředitel Adidasu Bjorn Gulden obrátil vývoj společnosti k lepšímu poté, co firma v říjnu 2022 ukončila spolupráci s rapperem Ye a přestala vyrábět lukrativní řadu tenisek Yeezy. Akcie Adidasu od té doby vzrostly o 160 %.
Investoři nyní očekávají, že Gulden vysvětlí, jak hodlá získávat podíl na trhu na úkor Nike a zároveň čelit konkurenci nových sportovních značek jako On Running a Hoka, až Adidas 5. března oznámí výsledky za celý rok.
Podle dat GlobalData podíl Nike na globálním trhu sportovního oblečení klesl na 14,1 % z 15,2 % v roce 2023. Naopak podíl Adidasu vzrostl z 8,2 % na 8,9 %. Mezi dalšími úspěšnými konkurenty byly značky New Balance, On Running a Hoka.
Analytici z UBS upozorňují, že evropské značky historicky bojovaly s konkurencí na americkém trhu. Adidasu se v Severní Americe v poslední době nedařilo, když jeho tržby ve třetím čtvrtletí meziročně klesly o 7 % a stále se zcela nevzpamatovaly z ukončení řady Yeezy, která byla v USA velmi populární.
Zdroj: Reuters