US MARKETOtevírá za: 17 h 22 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META-0,92 %
TSLA+4,72 %
AAPL+0,53 %

Český trh on-line reklamy stabilně roste, loni jeho hodnota stoupla o 7,5 % na 64 miliard korun

Zadavatelé v roce 2024 investovali do internetové reklamy v Česku rekordních 64 miliard korun. Jde o historicky nejvyšší částku, která znamená meziroční nárůst o 7,5 % a potvrzuje dlouhodobý růstový trend v on-line inzerci. Letos se očekává podobné tempo, odhadovaný růst o 6,7 % by mohl přinést celkové investice přes 68 miliard korun.

"Stabilní růst investic do on-line reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v on-line jako nejdůležitější mediatyp," říká předseda předsednictva Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) Michal Hanák.

zdroj: SPIR

zdroj: SPIR

Největší část investic směřovala i v roce 2024 do celoplošné (display) reklamy, která dosáhla hodnoty 46,2 miliardy Kč. Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s celkovou hodnotou 16,5 miliardy Kč v reálných cenách. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy Kč v ceníkových cenách. Display reklama meziročně vzrostla o 9,5 %, vyhledávání si polepšilo o 3 %. Naproti tomu katalogy a řádková inzerce zaznamenaly 2% pokles.

zdroj: SPIR

zdroj: SPIR

Zdroj: Sdružení pro internetový rozvoj

Česká republikaInternetReklama a marketing
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa