Firmě Richemont vlastnící značku Cartier vzrostly čtvrtletní tržby o 7 %
Společnost Richemont, majitel luxusní šperkařské značky Cartier, v pátek oznámila lepší než očekávané tržby za čtvrté fiskální čtvrtletí. Nejbohatší zákazníci nadále přehlížejí globální makroekonomickou nejistotu.
Tržby skupiny za tři měsíce do konce března při konstantních směnných kurzech meziročně vzrostly o 7 % na 5,17 miliardy eur, což překonalo očekávání analytiků, kteří podle průzkumu agentury LSEG odhadovali 4,98 miliardy eur.
Akcie společnosti v pátek krátce po otevření trhu rostly o 4 %.
K nárůstu tržeb přispěl zejména dvouciferný růst v divizi Jewellery Maisons, která zahrnuje značky Cartier, Van Cleef & Arpels a Buccellati.
Tržby však klesly v segmentu specializovaných hodinářů, kam patří značky Piaget a Roger Dubuis, a to zejména kvůli slabému výkonu v oblasti Asie a Tichomoří.
Tržby za celý fiskální rok vzrostly o 4 % na 21,4 miliardy eur, čímž překonaly předchozí výsledek i očekávání analytiků, kteří předpovídali 21,34 miliardy eur.
Tržby meziročně vzrostly ve všech regionech s výjimkou Asie a Tichomoří (s výjimkou Japonska), což je největší trh společnosti, kde byl pokles tažen 23% propadem v Číně. Japonsko vedlo meziroční růst tržeb s +25 % při aktuálních směnných kurzech, podpořeno bylo silnými domácími i turistickými výdaji a slabým jenem.
"Výkon skupiny byl celkově silný, tažen byl pozoruhodným růstem v Jewellery Maisons a maloobchodu a zlepšenou dynamikou v ostatních aktivitách," uvedl v prohlášení předseda představenstva Richemontu Johann Rupert. Segment takzvaných ostatních aktivit zahrnuje mimo jiné prodejce použitých hodinek Watchfinder & Co.
Předseda představenstva nicméně dodal, že přetrvávající globální nejistoty si nadále vyžadují "pružnost a disciplínu".
Zdroj: CNBC