Kraft Heinz se po deseti letech rozdělí na dvě společnosti
Potravinářský koncern Kraft Heinz oznámil plán rozdělení na dvě samostatné firmy. Spojení Kraftu a Heinze v roce 2015 vytvořilo pátého největšího výrobce potravin a nápojů na světě, podnik se ale dlouhodobě potýká s klesajícími tržbami.
Jedna z nově vzniklých společností bude zahrnovat značky jako Heinz, Philadelphia a Kraft Mac & Cheese, druhá ponese například Oscar Mayer, Kraft Singles či Lunchables. Jména obou firem mají být oznámena později. Rozdělení by mělo být dokončeno ve druhé polovině roku 2026, sídla v Chicagu a Pittsburghu zůstanou zachována.
Firma už v květnu avizovala strategickou revizi, která mohla vyústit právě v tento krok. "Naše značky jsou ikonické a oblíbené, ale složitá struktura znesnadňuje efektivní alokaci kapitálu a rozvoj v oblastech s největším růstovým potenciálem," uvedl předseda představenstva Miguel Patricio.
Kraft Heinz v posledních letech čelí tlaku levnějších privátních značek i změně spotřebitelských preferencí, kdy poptávka po vysoce zpracovaných potravinách klesá. Už v roce 2019 společnost odepsala hodnotu některých značek o 15,4 miliardy USD a v roce 2021 prodala část byznysu s ořechy a sýry. Čisté tržby se s výjimkou pandemického roku 2020 každoročně snižují.
Vznik společnosti sahá do roku 2015, kdy investor Warren Buffett a brazilská 3G Capital spojili Heinz s Kraftem. Nový podnik měl tehdy roční tržby kolem 28 miliard USD. Přes rozsáhlé škrty a propouštění se ale firmě nepodařilo obnovit růst.
Zdroj: Associated Press News