Meta využije konverzace s AI k cílení reklam na Facebooku a Instagramu
Od 16. prosince budou reklamy a doporučený obsah na platformách Meta vycházet i z konverzací s jejím digitálním asistentem Meta AI. Společnost tvrdí, že nástroj má už přes miliardu aktivních uživatelů měsíčně a stává se součástí hlavního reklamního byznysu firmy.
Meta Platforms oznámila, že od poloviny prosince začne při zobrazování reklam a doporučeného obsahu na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru využívat také data z interakcí uživatelů s jejím generativním AI asistentem Meta AI. O změně se uživatelé dozvědí prostřednictvím notifikací, které začne firma rozesílat od 7. října.
Novinka je součástí strategie, jak propojit miliardové investice do umělé inteligence s hlavním zdrojem příjmů společnosti – online reklamou. "Uživatelé už stejně předpokládali, že interakce s AI se využívají pro cílení obsahu," uvedla manažerka pro soukromí a datovou politiku Christy Harris.
Meta AI je dostupná přímo v aplikacích i jako samostatná služba a funguje podobně jako ChatGPT – dokáže odpovídat na otázky, generovat texty či obrázky. Podle firmy má asistent více než miliardu aktivních uživatelů měsíčně. Šéf společnosti Mark Zuckerberg už dříve naznačil, že kromě cílených reklam zvažuje i další způsoby monetizace Meta AI, například placené doporučení nebo předplatné pro intenzivnější využívání výpočetní kapacity.
Meta zároveň pokračuje v masivních investicích a náboru v oblasti AI. Podle společnosti tyto výdaje zrychlí růst nákladů i v roce 2026, protože integrace AI se stává klíčovou součástí dlouhodobé strategie firmy.
Zdroj: CNBC