Alibaba hlásí, že její investice do AI v e-commerce už se začínají vracet
Čínský technologický gigant Alibaba uvedl, že výdaje na umělou inteligenci v rámci svého e-commerce byznysu už dosahují bodu zvratu. Podle viceprezidenta Kaifu Zhanga přinesly testy nasazení AI náklady srovnatelné s výnosy a zvýšily návratnost reklamních investic o 12 %.
Společnost Alibaba oznámila, že její investice do umělé inteligence v oblasti online obchodu už začaly generovat reálné finanční přínosy. Viceprezident Kaifu Zhang uvedl, že interní testy potvrdily stabilní výsledky – například 12% nárůst návratnosti výdajů na reklamu. "Je velmi vzácné vidět dvouciferné zlepšení v takových ukazatelích," řekl Zhang novinářům v Šanghaji.
Alibaba přitom sází na AI ve velkém, jen v příštích třech letech plánuje investovat do umělé inteligence a cloudové infrastruktury 380 miliard jüanů (přes 53 miliard dolarů). Firma už zavedla řadu AI nástrojů, které zlepšují personalizaci vyhledávání, doporučení produktů i přesnost virtuálních zkoušek oblečení.
Zhang očekává, že během letošního nákupního svátku Singles Day (11. listopadu) se díky nasazení AI výrazně zvýší objem zboží prodaného přes platformy Alibaby. E-commerce divize v Číně zůstává hlavním zdrojem příjmů společnosti – ve čtvrtletí do 30. června vzrostly tržby meziročně o 10 % na zhruba 19,5 miliardy dolarů. Podle finančního ředitele Tobyho Xua patří AI spolu se spotřebou k "dvěma historickým příležitostem", které vyžadují investice v bezprecedentním rozsahu.
Zdroj: CNBC