Amazon ve třetím kvartálu nechal odhady analytiků za sebou, cloudová divize rostla o pětinu. Akcie přidávaly přes deset procent

Americká společnost Amazon ve třetím čtvrtletí překonala očekávání analytiků na úrovni zisku i tržeb. Silný růst zaznamenala zejména cloudová divize AWS. Akcie firmy ve čtvrtečním after-marketu přidávaly okolo jedenácti procent.
Amazon oznámil zisk na akcii 1,95 dolaru oproti očekávaným 1,57 dolaru a celkové tržby 180,17 miliardy dolarů (odhad: 177,8 miliardy). Tržby divize Amazon Web Services se zvýšily o 20,2 % na 33 miliard dolarů, což bylo nejrychlejší tempo od roku 2022. Očekávání analytiků přitom byla 32,42 miliardy. Generální ředitel Andy Jassy uvedl, že AWS těží z prudce rostoucí poptávky po umělé inteligenci a z rozšiřování kapacit. Během posledních dvanácti měsíců firma přidala více než 3,8 gigawattu výkonu datových center.
Amazon tak zůstává lídrem v oblasti cloudových služeb, i když čelí rostoucí konkurenci Microsoftu a Googlu. Jejich cloudové platformy Azure a Google Cloud totiž ve stejném období rostly ještě rychleji, konkrétně o 40 %, respektive 34 %.
Firma se snaží zbavit pověsti, že ztrácí krok v oblasti nejvýnosnějších AI zakázek. Nedávno otevřela nový datový komplex Project Rainier v hodnotě 11 miliard dolarů, určený pro provoz modelů společnosti Anthropic, která stojí za chatbotem Claude.
Tržby z hlavní divize on-line prodeje Amazonu vzrostly ve třetím čtvrtletí o 10 %, což ukazuje na stabilní poptávku zákazníků. Společnost se přitom musí vyrovnávat s nejistotou kolem měnící se obchodní politiky prezidenta Donalda Trumpa. Podle Jassyho ale vyšší cla zatím neovlivnila spotřebitelskou poptávku ani výrazně nezvýšila ceny. Amazon nicméně upozornil, že další období mohou být těmito faktory ovlivněna.
V probíhajícím čtvrtletí Amazon očekává tržby mezi 206 a 213 miliardami dolarů, analytici čekají 208 miliard. Provozní zisk by měl dosáhnout 21 až 26 miliard dolarů, analytici vyhlížejí 23,8 miliardy.
Umělá inteligence se stala klíčovou oblastí investic napříč všemi divizemi Amazonu, od maloobchodu přes cloud až po reklamu a spotřební zařízení. Firma reaguje na globální boom generativní AI, který odstartoval po uvedení modelu ChatGPT v roce 2022.
Amazon již představil několik vlastních nástrojů – firemního chatbota Q, platformu Bedrock pro generativní AI v cloudu a nákupního asistenta Rufus. Toho letos použilo 250 milionů zákazníků a 60 % z nich po interakci s chatbotem dokončilo nákup, což potvrzuje rostoucí význam AI i v obchodní části společnosti.
Zdroj: Amazon, CNBC
Aktuality







