OpenAI podle zdrojů zvažuje vstup do oblasti spotřebitelského zdraví
Společnost OpenAI, známá především díky chatbotu ChatGPT, podle informací serveru Business Insider zvažuje rozšíření svého působení do zdravotnického sektoru. Podle zdrojů blízkých firmě má jít o vývoj nástrojů zaměřených na zdraví spotřebitelů, například osobního zdravotního asistenta či platformy pro správu zdravotních údajů. Firma se k informacím zatím nevyjádřila.
Pokud by se zprávy potvrdily, šlo by o jeden z nejvýraznějších kroků OpenAI mimo oblast generativní umělé inteligence. Společnost by tím vstoupila na trh, kde se už dříve pokoušeli prosadit technologičtí giganti jako Google, Apple nebo Microsoft – většinou bez výrazného úspěchu.
Nedávné personální změny spekulace posilují. OpenAI v létě najala Nate Grossa, spoluzakladatele veřejně obchodované zdravotnické platformy Doximity, aby vedl její strategii v oblasti zdraví. Další posilou se stala Ashley Alexanderová, která do firmy přišla z Instagramu a má na starosti vývoj spotřebitelských zdravotnických produktů.
Podle investorů a odborníků má OpenAI oproti dřívějším pokusům jiných technologických firem výhodu v obrovském dosahu svých produktů. ChatGPT má podle interních údajů kolem 800 milionů aktivních uživatelů týdně, z nichž mnozí už nyní využívají model k vyhledávání zdravotních informací.
Přesto by případný vstup do oblasti spotřebitelského zdraví přinesl citlivá témata spojená s ochranou osobních údajů a regulací zdravotnických služeb. OpenAI proto zatím postupuje opatrně a k plánům se oficiálně nevyjádřila.
Zdroj: Business Insider
