Nakupující během Singles Day v Číně překvapivě šetřili
Předběžné údaje o největší nákupní události roku v Číně naznačují méně prodejů, než se očekávalo. Vypadá to, že spotřebitelé si v době slabého ekonomického růstu utahují opasky.
Podle čínské společnosti Syntun, která se zabývá výzkumem spotřebitelského chování, zaznamenal letošní nákupní festival tržby ve výši 1,7 bilionu juanů (zhruba 5 bilionů korun) na všech platformách, což představuje meziroční nárůst o 14,2 %. Oproti loňským 26,6 % byl ale růst výrazně pomalejší.
Spotřebitelé byli "racionálnější a ochotnější platit za skutečnou hodnotu, což se projevilo ve "stupňovitém systému založeném na aktuálních potřebách“, uvádí překlad zprávy od Google. Den svobodných, známý také jako Double 11, je největší nákupní událostí roku v Číně, který z hlediska hodnoty prodaného zboží daleko převyšuje americké Black Friday. Vzhledem ke zpomalení ekonomického růstu Číny však společnosti stále prodlužují propagační období a přestávají vykazovat hrubý objem zboží.
Zdroj: CNBC
