Netflix se nyní zaměřuje i na merchandising
Netflix byl průkopníkem v oblasti streamování. Až později se zaměřil na další klíčové součásti mediální strategie – merchandising a živé akce.
Streamovací služba teprve nedávno začala využívat osvědčené marketingové metody, které už desítky let používají společnosti jako Walt Disney Company, Universal a Warner Bros.Discovery. Konkrétně jde o partnerství v oblasti spotřebitelských produktů, speciální akce k uvedení novinek a místa pro podporu zapojení fanoušků.
V lednu Netflix uzavřel svou první licenční smlouvu se společností Jazwares, výrobcem Squishmallows, na vývoj produktové řady pro "Stranger Things", včetně figurek, herních sad, hraček nebo kostýmů. Jazwares přitom má již uzavřená partnerství se značkami jako Pokémon, Star Wars, Peppa Pig či Hello Kitty.
Nedávno Netflix podepsal další významnou licenční smlouvu, tentokrát s hračkářskými giganty Hasbro a Mattel na vývoj hraček a spotřebitelských produktů založených na velkém trendu "KPop Demon Hunters". A tento měsíc otevřel Netflix House ve Filadelfii, místo, které nabízí dobrodružné zážitky, interaktivní hry, živá vystoupení i tematická jídla.
Zdroj: CNBC
