Target snížil výhled zisku, tržby ve třetím čtvrtletí znovu klesly
Americký řetězec Target ve třetím čtvrtletí zaznamenal slabší tržby a zároveň snížil horní hranici celoroční prognózy zisku. Firma upozorňuje na opatrnější spotřebitele, kteří více vyhledávají slevy a méně často navštěvují obchody.
Target potvrdil výhled tržeb pro závěrečnou sváteční sezonu, kdy očekává pokles v nízkých jednotkách procent. Upravený zisk na akcii za celý rok nově odhaduje v rozmezí 7 až 8 dolarů, tedy pod loňskou úrovní 8,86 dolaru.
Nastupující generální ředitel Michael Fiddelke uvedl, že společnost postupuje v obnově růstu, již ale nekonkretizoval, kdy by se tržby mohly vrátit k pozitivnímu vývoji. Fiddelke převezme funkci 1. února a firma zároveň plánuje zvýšit investice do modernizace obchodů a technologií, kapitálové výdaje mají vzrůst na 5 miliard dolarů.
Ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk klesl o 19 % na 689 milionů dolarů, tržby meziročně o něco ustoupily na 25,27 miliardy dolarů. Upravený zisk na akcii činil 1,78 dolaru. Srovnatelné tržby se snížily o 2,7 % v důsledku nižší návštěvnosti i slabší průměrné útraty. Digitální tržby naopak vzrostly o 2,4 %, tažené více než 35% růstem doručení ve stejný den.
Management upozorňuje na pokračující tlak na spotřebitele. Podle obchodního ředitele Ricka Gomeze zákazníci nadále pečlivěji zvažují nákupy a zaměřují se na základní zboží a výhodné ceny. Firma reagovala mimo jiné zlevněním 3 000 položek potravin a domácích potřeb a před svátky rozšířila nabídku o 20 000 nových produktů, z nichž více než polovina je dostupná výhradně v Targetu.
Zdroj: CNBC

