Společnost Lowe’s překonala odhady zisku díky silnému online prodeji
Americký řetězec s vybavením pro dům a stavebniny Lowe’s ve třetím čtvrtletí vykázal lepší než očekávaný zisk, podpořený silnějším online prodejem a vyšší poptávkou od profesionálních stavebních firem. Upravený zisk na akcii činil 3,06 dolaru, zatímco analytici očekávali 3,00 USD.
Lowe’s ve třetím čtvrtletí zaznamenala druhý po sobě jdoucí růst tržeb, zejména díky digitálním kanálům a segmentu domácích služeb. Společnost uvedla, že prodeje profesionálním zákazníkům dále rostou - což je trh, na který se firma v posledních letech zaměřuje.
Pozitivní výsledky kontrastují se slabšími čísly konkurence. Home Depot v úterý snížil celoroční výhled zisku kvůli nižší poptávce po dražších položkách a Target stáhl své odhady kvůli vyšším slevám vyvolaným slabším spotřebitelským sentimentem. Podle generálního ředitele Lowe’s Marvina Ellisona pokračoval pozitivní trend tržeb i v listopadu.
Akcie společnosti v předburzovním obchodování posílily až o 5,7 %, přestože od začátku roku korigují zhruba o 11 % v důsledku útlumu spotřebitelských výdajů. Firma posílila segment profesionální klientely i akvizicí společnosti Foundation Building Materials za 8,8 miliardy dolarů, která rozšířila nabídku materiálu pro stavební firmy.
Společnost upravila celoroční výhled tak, aby zahrnoval akvizici a nejisté ekonomické prostředí. Nyní očekává očištěný celoroční zisk okolo 12,25 USD na akcii. Podle analytiků může být Lowe’s díky investicím do e-commerce a profesionálního segmentu dobře připravena na budoucí oživení, i když spotřebitelská poptávka a trh s bydlením zatím zůstávají utlumené.
Zdroj: Bloomberg

