Německá spotřebitelská nálada se mírně zlepšuje
Německý ukazatel spotřebitelského klimatu GfK vzrostl na -23,2 v prosinci 2025 z -24,1 v předchozím období, což odpovídá očekáváním trhu. Ochota nakupovat se před vánočními svátky posílila již druhý měsíc v řadě (-6,0 oproti -9,3 v listopadu) a vrátila se na úroveň z předchozího roku.
Ekonomické prognózy ale sklouzly do mírného pesimismu (-1,1 oproti 0,8), i když zůstaly vyšší než před rokem, a očekávání příjmů jsou negativní (-0,1 oproti 2,3), což signalizuje přetrvávající tlak na finance domácností. Spotřebitelská důvěra zůstává na téměř identické úrovni jako loni, což je podle Rolfa Buerkla, vedoucího oddělení spotřebitelského klimatu v NIM, povzbudivým signálem pro maloobchodníky, protože naznačuje stabilní vánoční tržby. Přesto poznamenal, že ačkoli důvěra vykazuje odolnost, spotřebitelé v blízké budoucnosti neočekávají významné oživení .
Zdroj: Trading Economics
Aktuality


