Amazon snižuje poplatky pro prodejce v Evropě, reaguje na cenovou válku se Shein a Temu
Amazon oznámil jedno z největších snížení poplatků v historii své evropské divize. Firma zlevňuje prodej zejména levné módy, protože čelí rostoucímu tlaku extrémně levných platforem Shein a Temu, které v Evropě rychle získávají podíl.
Amazon v úterý uvedl, že výrazně snižuje poplatky, které účtuje prodejcům ve svých evropských obchodech. Reaguje tak na agresivní expanzi platforem Shein a Temu, jež zaplavují Evropskou unii i Británii extrémně levným oblečením, domácími potřebami a elektronikou.
Od 15. prosince Amazon snižuje takzvané referral fees pro prodej levné módy. U oblečení a doplňků klesnou poplatky z 7 % na 5 % u položek do 15 eur či 15 liber. U zboží mezi 15 a 20 eury spadnou z 15 % na 10 %. Amazon uvádí, že jde o jedno z jeho největších snížení poplatků v historii, umožněné úsporami v logistice a provozu.
Shein v Evropě účtuje kolem 10 % (v Británii přes 12 %) a novým prodejcům poskytuje první měsíc nulové poplatky. Levné položky – trička za 3 eura či džíny pod 9 eur – jí pomáhají rychle získávat podíl na trhu a ukrajují i z dominance Amazonu.
Amazon zároveň připravuje další slevy. Od 1. února sníží poplatky na domácí potřeby do 20 eur z 15 % na 8 %. Zlevní i prodej v kategoriích jako oblečení pro mazlíčky, potraviny či vitamíny. V pěti velkých zemích EU a v Británii (Německo, Francie, Itálie, Španělsko, UK) také od 15. prosince sníží logistické poplatky průměrně o 0,32 eura či 0,26 libry za zásilku.
Amazon je nadále největší e-commerce platformou v Německu, Francii i dalších zemích. Evropský online trh má letos podle Ecommerce Europe vyrůst o 7 % na 900 miliard eur. Firma však očividně zbrojí na ostrou cenovou válku, kterou levné čínské platformy rozpoutaly.
Zdroj: CNBC
Aktuality



