Jak si zajistit přízeň investorů?

Investoři mají k dispozici nepřeberné množství fondů a jiných investičních nástrojů. Přesto řada z nich tvrdí, že na trhu nemůže najít to pravé. Kde je problém?
Steven Pressfield v knize Nobody Wants to Read Your Shit píše: "Když si uvědomíte, že bláboly, které píšete, nikoho nezajímají, začnete se více soustředit na to, co a jak píšete. Vaši čtenáři vám věnují čas, nejcennější komoditu, kterou mají, a vy byste se jim za to měli odměnit."
"Když si uvědomíte, že bláboly, které píšete, nikoho nezajímají, získáte to, čemu se říká empatie," píše dále. "Osvojíte si zásadní dovednost, bez níž se neobejde žádný umělec ani podnikatel - dokážete se vcítit do někoho jiného a jednat tak, abyste mu vyšli vstříc."
To samé platí podle Mebaneho Fabera, portfoliomanažera ze společnosti Cambria Investment Management, i ve světě investic. "Portfoliomanažeři své fondy balí do velkých frází, snaží se investorům nesmírně složitě vysvětlovat, proč právě jejich fond je ten, do kterého by měli vložit peníze. Neuvědomují si přitom většinou, že požadavky investorů jsou jasné - jednoduchá strategie, zajímavé výnosy, diverzifikace, nízké poplatky," říká Faber.
"Manažer hedgeového fondu se nemůže divit, že mu nikdo nechce svěřit peníze, když sice nabízí nadprůměrné výnosy, ale většinu z nich spolknou vysoké poplatky. Stačí přitom jediné - vcítit se do investora, přemýšlet nad tím, co v záplavě fondů a jiných nástrojů hledá, a to mu nabídnout. Čím stručnější navíc budete, tím lépe," uzavírá Meb Faber.
Zdroj: mebfaber.com