Škodě Auto v prvním čtvrtletí tržby vzrostly o více než desetinu na 7,26 miliardy eur
Škoda Auto staví na úspěchu z loňského roku a i v prvním čtvrtletí roku 2025 dosáhla solidních výsledků. Tržby jí vzrostly o 10,4 % na 7,26 miliardy eur a provozní zisk se jí zvýšil o 2,1 % na 546 milionů eur. Rentabilita tržeb byla 7,5 % (8,1 % v prvním čtvrtletí roku 2024) a čistý peněžní tok vzrostl o 15,3 % na 527 milionů eur.
Za silnými výsledky podle společnosti stojí odpovědné řízení nákladů a široká a modelová nabídka. Společnost také nadále těží ze synergií v koncernu Volkswagen a skupině objemových značek Brand Group Core. V Indii zaznamenala Škoda Auto po uvedení nového SUV Kylaq prudký nárůst dodávek zákazníkům.
"Škoda Auto prodloužila úspěch z dosud nejlepšího fiskálního roku 2024 i do prvního čtvrtletí roku 2025 a dalšího růstu se ziskem, včetně dvojciferného nárůstu tržeb a čistého peněžního toku. Celosvětové dodávky vzrostly oproti předchozímu roku o 8,2 %, čímž jsme překonali průměr v odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně. I s hrozbou možných poplatků za emise oxidu uhličitého v Evropě jsme schopni efektivně udržovat ziskovost. Tento úspěch potvrzuje, že náš přístup, který se v éře přechodu na elektrifikaci zaměřuje v první řadě na zákazníka, je správný. Nové, plně elektrické kompaktní SUV Elroq táhne náš růst v oblasti elektromobility, počet objednávek, který do konce března překonal 45 000, je vyšší, než jsme očekávali. Větší sourozenec v kategorii SUV, nový Enyaq, se stal opět jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě s nárůstem dodávek o téměř 45 % oproti předchozímu roku," uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva Škody Auto.
"Finanční výsledky za první čtvrtletí odrážejí velmi solidní začátek roku. Ačkoli zveřejněné výsledky zahrnují náklady související s regulací emisí oxidu uhličitého v Evropě, jasně ukazují naše zaměření na důslednou optimalizaci zdrojů. Zároveň těžíme z dobře vyváženého modelového portfolia, projektů umělé inteligence a synergií v rámci skupiny objemových značek Brand Group Core. Nadále se naplno věnujeme transformaci v automobilovém průmyslu, a to jak na domácím trhu v České republice, tak napříč Evropou i mimo ni. Proto stále usilovně pracujeme na zajištění solidního základu pro budoucí investice s cílem dále posílit naši společnost," doplnil Holger Peters, člen představenstva pro finance, IT a právní záležitosti.
Škoda Auto zahájila rok 2025 v plné síle, od ledna do března dodala zákazníkům po celém světě 238 600 vozů, což představuje nárůst o 8,2 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Mezi trhy s nejlepšími výsledky patřily Německo (46 500 vozů, +6,7 %), Spojené království (22 600, +23 %), Česko (22 000, +8,6 %), Indie (15 000, +89,3 %) či Izrael (8 200, +35,8 %). Ke zvýšení dodávek přispěly významným růstem také Francie a Švédsko.
"Výsledky značky Škoda v prvním čtvrtletí roku 2025 zajistily v Evropě působivý meziroční nárůst o 5,2 %, opět jsme tak překonali trh. V Indii se nám díky novému modelu Kylaq podařilo zvýšit dodávky zákazníkům o téměř 90 % ve srovnání s rokem 2024. Nadále se stále více soustředíme na zákazníka, nejen prostřednictvím naší produktové řady, ale také v oblasti prodeje a servisu, kde hraje čím dál důležitější roli náš koncept Human Touch, zaměřený na osobní přístup," dodal Martin Jahn, člen představenstva pro prodej a marketing.
Zdroj: Škoda Auto