3. 2. 2023 10:09
Koblic (BCPP): Ceny energií půjdou dolů, zestátnění ČEZ je ekonomická pitomost
Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble ve třetím finančním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 12 procent na 3,27 miliardy dolarů. Firma nadále těžila ze silné poptávky po mýdlech, čisticích prostředcích a hygienických produktech, která je důsledkem pandemie covidu-19.
Tržby společnosti se ve čtvrtletí, které skončilo 31. března, meziročně zvýšily o pět procent na 18,1 miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je v anketě společnosti Refinitiv odhadovali v průměru na 17,9 miliardy dolarů.
Za zvýšenou poptávkou po produktech firmy Procter & Gamble, například toaletním papíru Charmin a pracích přípravcích Tide, v poslední době stály mimo jiné snahy spotřebitelů vytvářet si zásoby kvůli koronavirovým uzávěrám. Postupující očkování proti covidu a začínající návrat lidí k běžnému životu však vyvolává pochybnosti, zda je nynější růst firmy udržitelný.
Vyhlídky podniku zastiňuje také růst cen komodit, například buničiny a pryskyřice. Firma už kvůli dražším surovinám zvýšila ceny některých produktů na klíčovém americkém trhu.
Procter & Gamble působí i v Česku. Rakovnický výrobce pracích a mycích prostředků Procter & Gamble Rakona vloni oznámil, že investuje 400 milionů korun do nové výroby jednorázových utěrek. Výroba má začít v příštím roce.