Euro: K vysoké ztrátě Bakalovy LBM přispěl prodej soutěže krásy

Skupina Luxury Brand Management (LBM) podnikatele Zdeňka Bakaly, která se zabývá prodejem luxusního zboží, v roce 2014 prodělala 316 milionů korun. Vyplývá to z údajů v obchodním rejstříku. Podle nejnovějšího vydání týdeníku Euro, které vyjde v pondělí, ke ztrátě výrazně přispěla nepovedená investice do tuzemské soutěže krásy.
Při prodeji společnosti M Marketing, provozovatele soutěže krásy Česká Miss, do rukou společnosti Czech Event Management musela skupina LBM odúčtovat oceňovací rozdíl k investici ve výši zhruba 134 milionů korun. Na prodeji provozovatele soutěže tak Bakalova skupina prodělala tuto sumu, píše Euro. Celou soutěž o nejkrásnější dívku Česka totiž Bakala prodal pouze za 16,2 milionu korun, a to peníze investované do firmy nepokrylo.
Kromě ztráty z prodeje M Marketingu se na výsledku podílelo rovněž jednorázové zaúčtování převzatých společností a vyšší tvorba opravných položek k pohledávkám. Skupině LBM navíc klesly výrazně tržby z 806,3 milionu v roce 2013 na předloňských 730,2 milionu korun. Náklady skupiny se však zvýšily. V roce 2013 vykázala společnost zisk 135,8 milionu Kč.
Zdroj: ČTK