US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,05 %
NASDAQ-0,60 %
S&P 500+0,02 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

Toyota loni zvýšila v Evropě prodej hybridních vozů o 17 %

Japonská Toyota loni zvýšila v Evropě prodej hybridních vozů o 17 % na 209 000 aut. Tvořily tak 24 % všech prodejů značek Toyota a Lexus. V samotné západní Evropě pak prodeje hybridních vozů tvoří plnou třetinu celkového objemu. Automobilka to uvedla v tiskové zprávě.

Redakce IW
Redakce IW
14. 1. 2016 | 15:16
Evropa

Podle vyjádření automobilky evropští zákazníci nehledí pouze na kolísání cen benzínu, ale dokážou ocenit i další výhody spojené s hybridním pohonem.

"Nejde jim tak pouze o úsporu u čerpací stanice nebo snižování emisí. Patří sem velmi nízké náklady spojené s vlastnictvím vozu, potěšení z tiché jízdy nebo výhody elektrického hnacího ústrojí bez obav z krátkého dojezdu," uvedl generální ředitel Toyoty v Evropě Johan van Zyl.

Do prodeje hybridních vozů loni výrazně promluvil Yaris hybrid s růstem o 23 % na 72 000 prodaných aut. Odbyt modelu Auris hybrid vzrostl o 12 % na 78 500 vozů. V případě prémiové značky Lexus vzrostly prodeje hybridních verzí o 24 % na 41 000 vozů.

Na trh by měla brzy přijít Toyota Prius nové generace a nová Toyota RAV4 hybrid. Do roku 2020 chce Toyota v Evropě prodávat přes 400 000 hybridních aut ročně.

Celkový prodej Toyoty loni v Evropě klesl o 1,5 % na 874 000 aut. Pokles firma zaznamenala především ve východní Evropě, tedy v zemích jako je Rusko, Kazachstán, Ukrajina nebo oblast Kavkazu. Celkem 71 % prodaných aut bylo vyrobeno v Evropě, z toho 89 000 tvořil model Aygo ze středočeského Kolína.

Zdroj: ČTK

AutaEvropaJaponské akcie
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

27. 6.-Vendula Pokorná