Toyota loni zvýšila v Evropě prodej hybridních vozů o 17 %

Japonská Toyota loni zvýšila v Evropě prodej hybridních vozů o 17 % na 209 000 aut. Tvořily tak 24 % všech prodejů značek Toyota a Lexus. V samotné západní Evropě pak prodeje hybridních vozů tvoří plnou třetinu celkového objemu. Automobilka to uvedla v tiskové zprávě.
Podle vyjádření automobilky evropští zákazníci nehledí pouze na kolísání cen benzínu, ale dokážou ocenit i další výhody spojené s hybridním pohonem.
"Nejde jim tak pouze o úsporu u čerpací stanice nebo snižování emisí. Patří sem velmi nízké náklady spojené s vlastnictvím vozu, potěšení z tiché jízdy nebo výhody elektrického hnacího ústrojí bez obav z krátkého dojezdu," uvedl generální ředitel Toyoty v Evropě Johan van Zyl.
Do prodeje hybridních vozů loni výrazně promluvil Yaris hybrid s růstem o 23 % na 72 000 prodaných aut. Odbyt modelu Auris hybrid vzrostl o 12 % na 78 500 vozů. V případě prémiové značky Lexus vzrostly prodeje hybridních verzí o 24 % na 41 000 vozů.
Na trh by měla brzy přijít Toyota Prius nové generace a nová Toyota RAV4 hybrid. Do roku 2020 chce Toyota v Evropě prodávat přes 400 000 hybridních aut ročně.
Celkový prodej Toyoty loni v Evropě klesl o 1,5 % na 874 000 aut. Pokles firma zaznamenala především ve východní Evropě, tedy v zemích jako je Rusko, Kazachstán, Ukrajina nebo oblast Kavkazu. Celkem 71 % prodaných aut bylo vyrobeno v Evropě, z toho 89 000 tvořil model Aygo ze středočeského Kolína.
Zdroj: ČTK