Čtvrtletní tržby Yahoo! klesly, firma znovu utrpěla ztrátu

Tržby americké internetové společnosti Yahoo! v prvním čtvrtletí klesly a firma znovu utrpěla ztrátu. V meziročním srovnání se výnosy propadly o 11,3 % na 1,09 miliardy dolarů. Dlouhodobě upadající podnik začal letos jednat o prodeji svých základních aktivit a v úterý uvedl, že rozhodování o strategických krocích zůstává jeho hlavní prioritou.
Firma vykázala čistou ztrátu 99,2 milionu dolarů po ztrátě 4,4 miliardy USD v předešlém čtvrtletí. O rok dříve vytvořila zisk 21,2 milionu USD. Výsledky mírně překročily odhady analytiků dotázaných agenturou Reuters.
Yahoo! se od nástupu Marissy Mayerové do čela firmy v roce 2012 snažila o expanzi své internetové divize a hluboké změny, v konkurenci amerických gigantů Google a Facebook se jí to ale příliš nedařilo. Firma v posledních letech svůj podíl na trhu nijak nezvýšila.
Minulý měsíc Yahoo! vyzvala potenciální zájemce k předložení předběžných nabídek na její základní internetové aktivity a na asijská aktiva. Uchazeči o aktivity Yahoo! měli v prvním kole nabídkového řízení předložit své návrhy do pondělí 18. dubna, firma v úterý ale žádné podrobnosti nesdělila. Podle médií je favoritem v soutěži americká telekomunikační společnost Verizon Communications, jako poslední oznámil zájem britský list Daily Mail.
K prodeji základních internetových aktivit i k prodeji její asijské součásti Yahoo! tlačí někteří její akcionáři v čele s investičním fondem Starboard Value. Základní internetové aktivity Yahoo! zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu.
Yahoo! patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to bylo dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence. Tržby firmy dosáhly maxima v roce 2008.
Zdroj: ČTK