Oděvnímu řetězci H&M ve třetím čtvrtletí výrazně klesl zisk

Čistý zisk švédského oděvního řetězce Hennes & Mauritz (H&M) se ve třetím finančním čtvrtletí kvůli rozsáhlým slevám propadl o 20 procent na 3,8 miliardy švédských korun. Tržby podniku se nicméně o pět procent zvýšily a dosáhly 59,4 miliardy SEK, oznámila ve čtvrtek firma, která působí také v České republice.
Na zisk mělo negativní dopad rozsáhlé snížení cen, ke kterému firma přikročila v letních měsících. H&M se teď snaží vypořádat s rostoucí konkurencí a přechodem mladých zákazníků k internetovému prodeji, uvedla agentura Reuters.
Hrubý zisk ve čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, klesl rovněž o 20 procent na zhruba pět miliard SEK. Mírně však překonal očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters předpovídali jeho pokles o 21 procent.
Akcie H&M po zveřejnění výsledků klesly o více než pět procent. Firma ve zprávě také uvedla, že tržby v průběhu září po solidním začátku poněkud zeslábly.
"Maloobchodní prodej módy se nachází v období rozsáhlých a rychlých změn, které pramení z pokračující digitalizace," uvedl generální ředitel H&M Karl-Johan Persson. "Růst našich internetových tržeb nedokázal plně vykompenzovat klesající návštěvnost našich obchodů na některých zavedených trzích, takže celkové tržby letos prozatím nedosahují stanovených cílů," dodal.
Společnost H&M vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě více než 4 500 obchodů. Specializuje se na nabídku nejnovějších módních trendů za nízké ceny. Kromě značky stejného jména vlastní rovněž značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.
Zdroj: ČTK