Calzedonia loni zvýšila tržby i zisk

Italský výrobce spodního prádla a punčochového zboží Calzedonia loni zvýšil čistý zisk na 249 milionů eur z 208 milionů v předchozím roce. Tržby firmy, která je aktivní i v České republice, podle jejího dnešního sdělení stouply o 8,7 procenta na 2,31 miliardy eur. V roce 2017 otevřela 242 nových obchodů, z toho 189 mimo Itálii, hlavně ve Španělsku, Francii, Německu a Rusku.
Podíl obratu vytvořeného v zahraničí se vyšplhal na 54 procent. Loni společnost otevřela novou výrobnu v Etiopii, dosud zboží zhotovovaly továrny v Chorvatsku, Srbsku, Bulharsku, Rumunsku a na Srí Lance. Calzedonia má více než 4000 poboček ve 49 zemích světa, připomněla agentura APA.
Letos se podnik z italské Verony hodlá zaměřit na růst především ve Spojených státech a v Číně. Plánuje také otevírání obchodů značky Intimissimi Uomo s nabídkou pánského spodního prádla.
Řetězec Calzedonia založil před třiceti lety italský průmyslník Sandro Veronesi. Ke skupině patří i značky Intimissimi, Tezenis a Falconeri.
Zdroj: ČTK