Manipulace s emisemi VW se prý mohou týkat i benzinových aut, ministerstvo to popřelo

AKTUALIZOVÁNO (16.00): Technici automobilky Volkswagen řekli vyšetřovatelům, že u některých vozů VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se mohlo manipulovat s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na vnitřní dokumenty a výpovědi svědků. Ministerstvo dopravy však později oznámilo, že informace, které uvádí Bild am Sonntag, nejsou nové a týkají se obvinění, která již Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) vyšetřoval.
Pokud by se informace listu ukázaly jako nové, mohlo to přinést nový rozměr do emisního skandálu Volkswagenu, který již na pokutách za manipulace s emisními testy vozů s naftovým motorem stál automobilku 27 miliard eur.
Mluvčí Volkswagenu, mateřské firmy Audi a Porsche, uvedl, že nebude komentovat probíhající vyšetřování. Dodal, že automobilka v posledních měsících intenzivně jedná se Spolkovým úřadem pro motorová vozidla a nic nového se zatím neděje.
Automobilka je vyšetřována kvůli tomu, že manipulovala s emisními testy u naftových vozů, aby vykazovaly mnohem nižší úroveň znečištění a aby splnily emisní normy. Podle listu mohlo být manipulováno také s převodovkami a softwarem vozů s benzinovým motorem tak, že tyto vozy vykazovaly nižší emise oxidu uhličitého a spotřeby paliva.
V Evropě jsou vozidla zdaněna podle úrovně znečišťujících emisí CO2, upozornila agentura Reuters.
Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se rovněž týká zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Zdroj: ČTK