Odložené olympijské hry ze sponzorů nejvíce zasáhnou ty japonské

Kvůli odkladu olympijských her v Tokiu z letošního léta na příští rok musí své plány pro tuto největší marketingovou akci přehodnotit stovky společností z celého světa. Nejvíce ale tento krok dopadne na 66 japonských sponzorů, napsala ve středu agentura Bloomberg. Organizátoři se totiž v gestu národní hrdosti opřeli o domácí značky, jako jsou pivovar Asahi Group Holdings či výrobce obuvi, sportovních potřeb a sportovního oblečení Asics. Japonské podniky do olympijských her investovaly 3,3 miliardy dolarů, což je trojnásobek předchozího rekordního domácího vkladu.
"Tato (investice) nezahrnuje partnerství s (japonskými společnostmi) Toyota, Bridgestone a Panasonic a jejich příspěvky do programu hlavních sponzorů," upozornil John Coates z Mezinárodního olympijského výboru (MOV).
Například největší japonská investiční banka a makléřská společnost Nomura Holdings se chtěla podle svého mluvčího zviditelnit před potenciálními klienty a motivovat své zaměstnance. Teď byla ale na ostrově Hokkaidó zrušena velká akce spojená s olympijskými hrami i dubnová kampaň v obchodních domech. Manažeři Nomury se měli dokonce účastnit štafety s olympijským ohněm.
Pivovar Asahi měl zase v plánu během her propagovat svůj ležák Super Dry, z něhož se snaží učinit mezinárodní prémiovou značku. Dostal právo prodávat nápoj všude, kde se hry měly konat. Třebaže většina plánů se jen odloží o rok, práce marketérů může zčásti přijít vniveč, napsala agentura Bloomberg. Společnosti produkty, jež přichystaly u příležitosti olympijských her, uvedou na trh tak jako tak, ovšem s menší okázalostí.
Odložení her dopadne i na velkou japonskou reklamní společnost Dentsu Group, která mnoho sponzorství zprostředkovala. Podnik čekal, že mu díky hrám narostou tržby o 200 miliard jenů (45,3 miliardy Kč), ale to je nyní podle analytiků banky Citigroup ohroženo. Odklad přináší velkým reklamním společnostem i pozitiva. Hry budou moci propagovat v době, kdy už lidé nebudou omezení karanténními opatřeními, dodává Bloomberg.
Japonský výrobce pneumatik Bridgestone mimo jiné dodal pneumatiky pro olympijské autobusy a chystal se pro hry opláštit novou sadu jízdních kol.
Bridgestone si též pronajal prostor, kde chtěl pořádat akce a předvádět své produkty. Podobně činí většina z velkých sponzorů a už do obdobných projektů vložily obrovské sumy, uvedl marketér Rick Burton, který na olympijských hrách v Pekingu před 12 lety propagoval americký tým.
Toyota za desetileté hlavní sponzorství zaplatila 200 miliard jenů, píší japonská média. Pro tokijské hry automobilka navrhla nový model vozu taxislužby a do přemisťování lidí chtěla zapojit elektrické vozy, autobus na palivové články a trajekt.
Většina globálních partnerů olympijských her má uzavřené dlouhodobé dohody, které trvají mnoho olympijských cyklů. Společnosti platí miliardy dolarů, aby se jejich značka a produkty dostaly na oči 7,8 milionu držitelů lístků a dalším více než čtyřem miliardám diváků, kteří hry sledují v televizi či online.
Zdroj: ČTK
Aktuality
