Německý prodejce módy Zalando ve druhém čtvrtletí zdvojnásobil provozní zisk

Německý internetový obchod s módou Zalando ve druhém čtvrtletí více než zdvojnásobil očištěný provozní zisk na 212 milionů eur. Firma v úterý uvedla, že lidé vlivem pandemie více nakupovali přes internet, počet aktivních zákazníků se tak zvýšil o rekordních zhruba 20 % na 34,1 milionu.
Tržby v uplynulém čtvrtletí vzrostly o 27 procent na 2,03 miliardy eur. Internetovému obchodu přibývají noví zákazníci, a to i mezi muži. Průměrná objednávka se zvýšila na 56,90 eura.
Klienti nakupují méně oblečení pro zvláštní účely, soustředí se spíše na oděvy k běžnému nošení a na kosmetické výrobky, které tak často nevracejí, uvedl finanční ředitel David Schröder. Dodal, že u nových zákazníků je menší pravděpodobnost, že koupené zboží vrátí.
Ziskovost společnosti zvyšuje i partnerský program, tedy nabídka logistiky a marketingu pod značkou Zalando. Za čtvrtletí podnik uzavřel rekordní počet partnerství. Navázal spolupráci se 180 značkami, například s rakouským výrobcem křišťálu a šperků Swarowski či se švýcarským výrobcem sportovní obuvi K-Swiss.
Zdroj: ČTK
Aktuality
