Tržby Philip Morris ČR v roce 2012 vzrostly o 6,6 %

Tabáková firma, jejíž akcie se obchodují na burze v Praze, představila čísla za rok 2012. Její výsledky komentuje analytik z České spořitelny Josef Novotný.
Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH vzrostly o 6,6 % na 13 miliard Kč (o 5,3 % při vyloučení vlivu měnového kurzu). Tržní podíl v České republice poklesl o 1,2 procentního bodu. Na Slovensku vzrostl tržní podíl vzrostl o 0,9 procentního bodu. Objem odbytu se snížil o 7,5 % v České republice a o 1,2 % na Slovensku, export vzrostl o 23,7 %.
Představenstvo společnosti Philip Morris ČR a.s. navrhuje výplatu hrubé dividendy z čistého zisku za rok 2012 a z nerozděleného zisku z předchozích let ve výši 900 Kč na akcii.
"Navzdory zlepšení našich konsolidovaných tržeb, dosažených především díky vyššímu objemu vývozů jiným společnostem ve skupině PMI, zůstává náš odbyt v České republice i na Slovensku pod tlakem z důvodu celkového poklesu trhu a pokračujícího přechodu spotřebitelů k cigaretám v levném cenovém segmentu na obou trzích a také k jemně řezanému tabáku s nižším daňovým zatížením v České republice," řekl András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR a.s.
"Náš tržní podíl v České republice byl nepříznivě ovlivněn poklesem tržního podílu lokálních značek. Tento pokles byl částečně kompenzován vyšším podílem značky Marlboro a také značek Philip Morris a Chesterfield, které byly obě v roce 2012 znovu úspěšně uvedeny na trh v největším a rostoucím levném cenovém segmentu. Naše trvalé zaměření se na inovaci portfolia značek nám významně pomohlo snížit míru poklesu našeho tržního podílu v roce 2012 ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím roku 2011. Náš tržní podíl na Slovensku stabilně rostl, a to především v důsledku rostoucího podílu L&M, přední značky cigaret na slovenském trhu," dodal Tövisi.
Zdroj: Philip Morris