US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,40 %
NASDAQ+2,15 %
DOW JONES+0,68 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+4,82 %

Tržby z prodeje luxusního zboží loni vzrostly o 10 %

Redakce IW
Redakce IW
16. 5. 2013 | 16:47
Luxus

Tržby z prodeje luxusního zboží loni v celém světě vzrostly o deset procent a dosáhly 212 miliard eur. Letos má ale růst zpomalit na čtyři až pět procent, hlavně kvůli slabším výdajům v Evropě a pomalejšímu růstu v Číně. Vyplývá to ze studie, kterou dnes zveřejnila konzultační společnost Bain & Co.

S mírným růstem počítá Bain i v dalších letech. Růst tržeb však bude mnohem pomalejší než v uplynulých třech letech, kdy byl procentní nárůst vždy dvouciferný. Do poloviny dekády mají tržby vystoupit až na zhruba 250 miliard eur.

Slabý růst očekává Bain v letošním roce zvláště v Evropě, kde mají tržby při konstantních směnných kurzech stoupnout nejvýše o dvě procenta. Loni jejich růst činil tři procenta. Podíl na tom mají i čínští turisté, kteří v Evropě utrácejí méně peněz. Snižuje se totiž cenový rozdíl mezi zbožím v Číně a v zahraničí. Číňané také cestují do nových destinací, například do Austrálie. Evropané za luxus moc neutrácejí kvůli dluhové krizi a úsporným opatřením, zvláště v jižních zemích.

V oblasti Asie a Tichomoří bez zahrnutí Číny se mají tržby za luxusní zboží zvýšit o sedm až devět procent; loni vzrostly o deset procent. V Číně se očekává nárůst tržeb o šest až osm procent. Společnost Bain však podle agentury Reuters upozornila, že v Číně prudce klesla poptávka po hodinkách, které tam byly hlavním tahounem růstu tržeb z prodeje luxusního zboží.

Růst tržeb očekává Bain i ve Spojených státech, a to díky rostoucí spotřebitelské důvěře a novým obchodům. Silná poptávka by měla zůstat i v Brazílii, díky novým krokům na podporu hospodářského růstu se s oživením počítá i v Japonsku.

Studie pokrývá výdaje za luxusní konfekční oblečení, parfémy a kosmetiku. Dále také za hodinky, šperky a módní doplňky, jako jsou pásky, kravaty a obuv.

Zdroj: ČTK

Luxus
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio