Důvěra amerických spotřebitelů se v květnu nečekaně zlepšila

Nálada spotřebitelů překonává odhady.
Index spotřebitelské důvěry se v květnu vyšplhal z dubnových 69 bodů (revidováno z 68,1 bodu) na 76,2 bodu, nejvýše od února 2008. Čekal se růst na 71,5 bodu.
Ukazatel spotřebitelských očekávání vyskočil nejvýše od loňského října na 82,4 bodu z dubnových 74,3 bodu a index hodnocení současné situace se výrazně vylepšil na 66,7 bodu z 61 bodů.
I hodnocení trhu práce se zlepšuje - 10,8 % obyvatel se domnívá, že je snadné získat práci (v dubnu to bylo 9,7 %) a podíl spotřebitelů, podle nichž je obtížné sehnat práci klesl na 36,1 % z 36,9 %. Roste podíl těch, kteří vnímají podnikatelské klima jako "lepší" ( 19,2 % oproti dubnovým 17,2 %) a o 2,5 % více spotřebitelů si myslí, že je více pracovních míst (16,8 % oproti dubnových 14,3 %).
Optimismus Američanů potvrdil i index spotřebitelské důvěry Michiganské univerzity, který podle údajů zveřejněných v první polovině května nečekaně vzrostl na 83,7 bodu ze 76,4 bodu na konci dubna (odhad 77,9 bodu). Dostal se tak na nejvyšší hodnotu za téměř šest let. Američané jsou optimističtější ve vyhlídkách svých financí i ekonomického vývoje, zvláště domácnosti s vyššími příjmy.
Zdroj: Bloomberg