Jihokorejské LG kvůli slabší poptávce po televizích klesl zisk

Čistý zisk jihokorejské společnosti LG Electronics v letošním druhém čtvrtletí klesl o osm procent na 155,5 miliardy wonů. Důvodem je slabá poptávka po televizorech, jejichž je LG druhým největším výrobcem na světě. Ke slabším výsledkům podle agentury AP přispěla také tvrdá konkurence na trhu s chytrými telefony. Společnosti se naopak dařilo v divizi klimatizací, kde se zisk meziročně skoro zdvojnásobil.
Celkový čistý zisk společnosti v období od dubna do června však klesl, a to i přes vyšší tržby. Ty stouply o deset procent z 15,2 bilionu wonů v loňském druhém kvartálu.
Provozní zisk se meziročně snížil o devět procent na 479 miliard wonů. Překonal ale odhady analytiků, kteří v průzkumu agentury Reuters předpokládali částku 457 miliard wonů.
Společnosti se sice za tři měsíce roku podařilo prodat rekordních 12,1 milionu chytrých telefonů a zlepšily se i tržby z prodeje televizorů. Na vyšší zisk to ale podle AP nestačilo, protože zákazníci volí levnější přístroje, na kterých mají výrobci nižší marži. Slabší poptávka po televizorech spolu s konkurencí na trhu pak stlačila ceny televizorů dolů.
Zdroj: ČTK
Aktuality

