US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,22 %
NASDAQ+0,32 %
S&P 500+0,01 %
ČEZ-1,39 %
KB-0,49 %
Erste+0,00 %

V jednoduchosti je krása a Samsung si toho je vědom lépe než Apple

Samsung předstihl svého největšího rivala Apple. Tentokrát v otázce jednoduchosti značky. Ta je přitom podle průzkumu Siegel & Gale, kterého se zúčastnilo 10 tisíc respondentů v sedmi zemích světa, klíčovým indikátorem popularity firmy mezi zákazníky i zaměstnanci.

Redakce IW
Redakce IW
23. 10. 2013 | 15:45
Apple

Global Brand Simplicity Index hodnotí zkušenosti zákazníků s různými světovými značkami. "Jednoduchost" značky je u nich rozhodující, vede k větší loajalitě ke značce, u zákazníků zvyšuje ochotu platit za ni a podněcuje více inovací u zaměstnanců.

Ve světovém žebříčku je nyní Samsung na osmé příčce. "Jeho vlajková loď Galaxy s operačním systémem Android ukrádá tržní podíl iPhonu díky snadnému ovládání a elegantnímu designu," komentuje Siegel & Gale.

Boj velkých rivalů začíná nabírat na obrátkách. Samsung nedávno uvedl na jihokorejském trhu nový zakřivený smartphone. Apple se mezitím pochlubil svým novým iPadem Air a Mini. Lehoučký iPad Air je ještě o 20 % užší než jeho předchůdce.

Podle indexu Global Brand Simplicity se na první pozici v jednoduchosti značky umístil evropský provozovatel supermarketů ALDI. Ve svých prodejnách se zaměřuje na základní produkty (přitom ale výběr hodnotí zákazníci jako dostatečný) a spotřebitelé mu důvěřují, protože vždy dodá nejlepší hodnotu.

Google se umístil na třetí příčce a jeho sociální síť Google Plus na pozici 83.

Zdroj: CNBC

AppleSamsung
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

20 nejvýnosnějších amerických akcií za 40 let a investorská lekce k nezaplacení

20 nejvýnosnějších amerických akcií za 40 let a investorská lekce k nezaplacení

3. 6.-Andrej Rády
Akciový trh