EY: Německé automobilky zvýšily svůj podíl na čínském trhu

Prodej německých automobilek v Číně v prvním čtvrtletí stoupl o 17 %. Jejich podíl na čínském trhu se tak vyšplhal na rekordních 21,8 %. Vyplývá to podle agentury DPA ze studie, kterou v pondělí zveřejnila poradenská společnost EY (dříve Ernst & Young).
"Německé automobilové koncerny si v současnosti vedou tak dobře zejména díky své silné pozici v Číně," uvedl analytik EY Peter Fuss. Upozornil však, že růst čínské poptávky by v budoucnosti mohl zpomalit. "Ani v Číně nerostou stromy do nebe. Tamní trh s osobními vozy se v příštích letech znormalizuje," dodal.
EY již dříve varovala před rostoucí závislostí německého automobilového průmyslu na čínském trhu. Německé automobilky jsou podle její dubnové studie na čínském trhu mnohem závislejší než jejich konkurenti ze Spojených států a Japonska.
Zdroj: ČTK