US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,00 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

Nejcennějšími značkami světa zůstávají Apple a Google

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. První příčku ve výročním žebříčku konzultační společnosti Interbrand obsadil druhý rok za sebou. Druhé místo uhájil Google. Hodnota každé z těchto značek přesáhla 100 miliard dolarů. V historii žebříčku je to poprvé, co tuto hranici překonaly hned dvě globální značky, a nikoli pouze jedna, oznámila ve čtvrtek společnost.

Redakce IW
Redakce IW
9. 10. 2014 | 21:44
Apple

Interbrand ohodnotil značku předního amerického výrobce elektroniky Apple na 118,9 miliardy dolarů. Oproti předešlému ročníku zprávy Best Global Brands je to nárůst o 21 %. Americká internetová společnost Google zvýšila hodnotu značky o 15 % na 107,43 miliard USD. Nápojový gigant Coca-Cola si udržel třetí místo, na které ho loni po 13 letech prvenství sesadil právě Apple s Googlem.

Největším skokanem byla značka Facebook. Její hodnota stoupla o 86 %, což provozovatele největší sociální sítě na světě katapultovalo z 52. místa do první třicítky. Druhý nejlepší výsledek co do nárůstu hodnoty registrovala značka luxusních automobilů Audi, které nárůst o 27 % zajistil 45. příčku v žebříčku. Značku Volkswagen ohodnotil Interbrand na 13,7 miliardy dolarů, což znamená 31. místo ve výročním srovnání. Meziroční nárůst hodnoty o 23 % zařadil největšího evropského výrobce automobilů mezi pět největších skokanů, konkrétně za Facebook, Audi a Amazon.

Do stovky nejhodnotnějších značek světa letos poprvé pronikla čínská společnost. Stal se jí poskytovatel telekomunikačních a síťových zařízení Huawei, který obsadil 94. místo. Dalšími nováčky jsou DHL, FedEx, LandRover a Hugo Boss.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek, celkem 14. Nejhodnotnější kategorií je sektor technologií. Úhrnná hodnota jeho 13 zastoupených značek činí 493,2 miliardy USD, více než dvojnásobek celkové hodnoty automobilových značek.

Srovnání je založeno na metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá postup, který přihlíží k finančnímu výsledku hodnoceného produktu nebo služby, k úloze značky při vytváření poptávky či k tomu, jakou měrou je značka schopna zajistit firmě zisky. Interbrand jej sestavuje od roku 2010.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)AppleCoca-Cola
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy