Zisk Burberry v pololetí kvůli směnným kurzům klesl o 12 %

Britskému výrobci luxusního zboží Burberry klesl v první polovině fiskálního roku očištěný zisk před zdaněním o 12 % na 152,3 milionu liber. Na výsledky měl negativní dopad oslabení poptávky v Asii a vývoj směnných kurzů.
Analytici dotazovaní agenturou Bloomberg očekávali v průměru pokles zisku na 153,5 milionu liber. Firma dodala, že vývoj směnných kurzů snížil její zisk v pololetí o 31 milionů liber.
Příjmy z maloobchodního prodeje za šest měsíců do konce září stouply o osm procent na 748 milionů liber. Ve druhém čtvrtletí však tempo růstu ve srovnání s prvními třemi měsíci zpomalilo.
Burberry stejně jako další výrobci luxusního zboží v posledních letech těžila hlavně z růstu výdajů spotřebitelů v Asii. Poptávka v Číně však v posledních měsících prudce klesla a nadále zůstává slabá. Po oslabení rublu se snížily i výdaje Rusů, dodala Burberry.
Firma však současně uvedla, že v druhé polovině fiskálního roku by se vývoj směnných kurzů měl stabilizovat, a jejich vliv na hospodaření se tak sníží. Za celý rok očekává mírné zvýšení příjmů z maloobchodního prodeje o jedno až pět procent. Pomoci ji mají i nové obchody.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II. Značkový obchod má i v České republice, v pražské Pařížské ulici.
Společnost nedávno spustila předvánoční reklamní kampaň, jejíž hvězdou je dvanáctiletý Romeo Beckham, syn Davida a Victorie Beckhamových.
Zdroj: ČTK
Aktuality
