Prodej vozů značky VW v dubnu klesl o 4,8 %

Největší evropská automobilka Volkswagen zaznamenala v dubnu pokles prodeje své hlavní značky VW o 4,8 % na 496 100 vozů. Za první čtyři měsíce se pak prodej snížil o 2,2 % na 1,98 milionu vozů. Může za to hlavně pokles v Rusku a Jižní Americe, který výrazně překonal růst prodeje v Evropě.
Prodej v Evropě se za leden až duben zvýšil o 2,5 % a na domácím, německém trhu o 7,6 %. Naopak v Rusku se prodej propadl o 47 % a v Jižní Americe o 19,4 %. Horší byl i výkon automobilky v Číně, která je největším automobilovým trhem světa. Zde prodej VW klesl o 2,4 %, napsala agentura Reuters.
Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě značky VW také česká Škoda Auto a Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini.
Volkswagen se nejpozději do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Loni koncern zvýšil prodej o 4,2 % na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu loni ale zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.
Zdroj: ČTK
Aktuality
