Veřejná nabídka akcií Kofoly bude zahrnovat až 1,1 milionu cenných papírů, uskutečnit by se mohla ještě letos

Nápojářská skupina Kofola plánuje veřejnou nabídku až 275 tisíc nových akcií a prodej 825 tisíc akcií stávajícími akcionáři. Finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš uvedl, že přípravy na uvedení akcií Kofoly na pražskou burzu vrcholí, a pokud to situace na kapitálových trzích dovolí, měla by se nabídka uskutečnit ještě letos, nejpozději pak začátkem příštího roku.
"Nabídka se bude skládat z veřejné nabídky v České republice, Polsku a na Slovensku. Celkově se bude jednat až o 275 000 nově vydaných akcií a 825 000 existujících akcií nabídnutých k prodeji jedním ze stávajících akcionářů, společností CED Group," uvedla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.
"Free float by při oznámených podmínkách dosahoval necelých 5 %," uvedl Milan Lávička, analytik z J&T Banky.
Kofola letos své sídlo přestěhovala z Polska do ČR. V říjnu oznámila, že společnost Kofola ČeskoSlovensko navýší svůj základní kapitál ze současných dvou milionů korun na 2,2 miliardy korun. K navýšení kapitálu došlo v polovině října. Všichni zúčastnění akcionáři uhradili emisní kurs nových akcií Kofoly ČeskoSlovensko (100 Kč za kus) nepeněžitým vkladem všech svých akcií, které vlastní ve společnosti Kofola S.A.
"Kofola a ostatní značky v našem portfoliu vždy stály a budou stát na emocích a na respektu k lokálním zvyklostem. Mám proto velkou radost, že se na budoucnosti Kofoly budou moci podílet i naši spotřebitelé, kteří nápoje Kofoly dobře znají a mají je rádi," komentoval nabídku akcií generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Skupině Kofola letos vzrostl za první tři čtvrtletí prodej meziročně o 16,3 % na 5,56 miliardy korun. Jde o nejlepší výsledek v historii skupiny. Ta má osm výrobních závodů, působí v Polsku, České republice, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku. Zaměstnává 2 300 lidí, z toho zhruba 700 v Česku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Chito, Top Topic nebo Citro Cola.
V březnu Kofola koupila slovinského producenta minerálních vod Radenska a v červnu její zástupci podepsali smlouvu, jejímž prostřednictvím firma získá firma 40% podíl v druhém největším producentovi nealkoholických nápojů na Slovensku, skupině Water Holding. Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost KSM Investment, která patří rodině Samarasů, jež značku Kofola po roce 1990 oživila.
Zdroj: ČTK, J&T Banka