US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,01 %
NASDAQ-0,28 %
DOW JONES+0,51 %
PX+0,40 %
ČEZ+1,46 %
NVIDIA-0,69 %

Škoda Auto prodala v říjnu 88 500 aut, meziročně o 2,7 % méně

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v říjnu 88 500 aut, meziročně o 2,7 % méně. Důvodem mírného poklesu je složitá situace na ruském a východoevropském trhu. Naopak nárůst prodeje automobilka zaznamenala ve střední Evropě, Indii a Číně. Prodeje nové generace modelů Fabia a Superb v Evropě vzrostly o více než 44, respektive 22 %, sdělila v pondělí firma ČTK.

Redakce IW
Redakce IW
9. 11. 2015 | 15:12
Česká republika

"Po silném loňském říjnu to byl druhý nejlepší říjnový výsledek značky Škoda," uvedl mluvčí firmy Tomáš Kubík. Aféra s obcházením emisních testů některých automobilů dříve vyrobených koncernem Volkswagen, pod který Škoda patří, se na prodejních výsledcích v ČR neprojevila. Zatímco aut Škoda se v říjnu prodalo v ČR meziročně téměř o pětinu více, celkově koncern VW zvýšil v říjnu v České republice prodej o třetinu.

"Naše nové modely jsou u zákazníků velice oblíbené. Důkazem toho je i stabilní vývoj zakázek. Situace na ruském a východoevropském trhu však zůstává i nadále napjatá," uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

V říjnu dodala Škoda na ruský trh zákazníkům 4 600 vozů, což je o 38 % vozů méně než ve stejném měsíci minulý rok. Ve východní Evropě mimo Rusko prodala automobilka v říjnu 3 000 vozů, což znamená pokles o 11 %. V Číně prodej v říjnu mírně stoupl, a to meziročně o 3,2 % na 26 400 vozů. Letos v září přitom prodej v Číně mírně klesl.

Pokles prodeje zaznamenala automobilka i v západní Evropě, kam dodala 34 000 vozů, meziročně téměř o 2 % méně. Na německém trhu dosáhly prodeje značky loňské úrovně 12 800 vozů, Škoda tak zůstává v Německu nejsilnější zahraniční značkou. Dvouciferného růstu dosáhla značka Škoda ve Francii, (+17,3 % na 2 100 vozů), Španělsku (+12,3 % na 1 700 vozů) nebo Itálii, (+13,3 % na 1 400 vozů).

Ve střední Evropě se dodávky vozů Škoda v říjnu zvýšily o 11,9 % na 14 800 aut. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 7 600 vozů, meziročně o 18,5 % více. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka na Slovinsku a Chorvatsku.

Zdroj: ČTK

AutaČeská republikaVolkswagen
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Hra s ohněm? Akcie jsou extrémně drahé, varuje Buffettův oblíbený indikátor

Hra s ohněm? Akcie jsou extrémně drahé, varuje Buffettův oblíbený indikátor

29. 9.-Andrej Rády
Americké akcie