Alstom kupuje vlakovou divizi Bombardieru

Francouzský výrobce vlaků Alstom uzavřel předběžnou dohodu o převzetí vlakové divize kanadské strojírenské společnosti Bombardier. Oznámila to v pondělí společnost. Dodala, že za stoprocentní podíl v divizi Bombardier Transportation zaplatí 5,8 až 6,2 miliardy eur. Divize působí také v České republice, kde má výrobní závod v České Lípě.

Alstom je známý například výrobou rychlovlaků TGV. "Jsem velmi hrdý na to, že mohu oznámit převzetí podniku Bombardier Transportation, které představuje unikátní příležitost k posílení naší globální pozice na rostoucím trhu s mobilitou," uvedl šéf francouzské společnosti Henri Poupart-Lafarge.

Kupní cena bude uhrazena zčásti v hotovosti a zčásti ve formě nových akcií Alstomu. Kanadský penzijní fond Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), který v divizi vlastní téměř třetinový podíl, by se měl po dokončení transakce stát největším akcionářem Alstomu s 18% podílem.

Převzetí divize Bombardier Transportation by Alstomu mohlo pomoci například v konkurenčním boji s čínskou společností CRRC, která nyní rozšiřuje své zahraniční aktivity. Divize Bombardier Transportation loni utržila téměř 11 miliard kanadských dolarů, uvedla agentura AP.

Francouzský ministr financí Bruno Le Maire oznámení přivítal jako "vynikající zprávu pro Francii, Evropu a Kanadu". Dodal, že se v úterý setká s výkonnou místopředsedkyní Evropské komise Margrethe Vestagerovou a převzetí, které potřebuje souhlas evropských úřadů, s ní probere.

Alstom se v roce 2017 dohodl s německou průmyslovou skupinou Siemens na spojení železničních aktivit do společného podniku. Měl tak vzniknout evropský gigant ve výrobě vlaků, který by dokázal lépe obstát v mezinárodní konkurenci. Transakci však loni zablokovala Evropská komise, která měla obavy z negativních dopadů na hospodářskou soutěž. Francouzský kabinet rozhodnutí komise tehdy kritizoval.

Společnosti předpokládají, že obchod by mohl být uzavřen v první polovině roku 2021, až jej schválí dozorčí orgány. Podle některých analytiků oslovených agenturou Reuters by opozice vůči dnes oznámené dohodě mohla být slabší než v případě smlouvy se Siemensem. Vysvětlují to tím, že Alstom a Bombardier mají na evropském trhu vysokorychlostních železnic a signalizace nižší společný podíl.

Zdroj:
ČTK
Fúze a akvizice
Přestat sledovat
Doprava
Přestat sledovat
Průmysl
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Francie
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
27. 2. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
26. 2. 2021 12:21
Česko v roce 2030: Moderní trendy člověka ze služeb hned tak nevytlačí, věří ekonom David Marek
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
25. 2. 2021 17:01
David Navrátil (Česká spořitelna): České zadlužení může být problém, výnosy dluhopisů ztrácejí v…
Česká ekonomika
Přestat sledovat
David Navrátil
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Large caps
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Small caps
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat